element essencial per a configurar un model de prevenció de delictes
canalitza i dóna correcte seguiment a denúncies i notificacions que puguin rebre's per infracció de Lleis, normativa interna (Codi Ètic, polítiques pròpies) o altres
Obligació subjecta a sanció per a les organitzacions subjectes a la Llei de Blanqueig de Capitals.
Obligació imposada per la Directiva 2019/1937 del Parlament Europeu, a partir del desembre de 2021, per:
Totes les empreses de més de 50 empleats.
Les administracions públiques i els municipis de més de 10.000 habitants.
La gestió de les denúncies permet:
Actuar per a evitar la concreció de riscos i/o per a reparar-los.
La millora contínua del sistema mitjançant la detecció de nous riscos, defectes d'organització o de mecanismes de control.
Millorar les polítiques, procediments i controls existents o implantar-ne de nous.
El nostre portal de compliment compta amb:
Formulari on-line, accessible per tots els membres de l'organització, per a la notificació, inclús anònima i totalment segura, de possibles infraccions.
Sistema de gestió de denúncies per part de l'Encarregat de Compliment o Compliance Officer.
Documentació de tots els aspectes relacionats amb una denúncia (identitat de denunciant i denunciat, fets, proves, etc.)
Documentació de totes les actuacions dutes a terme per a la seva recerca i resolució (entrevistes, informes, propostes de resolució, etc.)
Elaboració d'un informe complet per a la seva remissió a l'òrgan d'administració.
Informes estadístics de denúncies i ús del canal.
Emmagatzematge de normativa pròpia i seguiment de les seves modificacions.
A MPD li oferim:
1. Una llicència del software per a la seva gestió per part de l'òrgan designat per a les funcions de control del compliment.
2. Externalitzar el canal, perquè la recepció de denúncies o la seva investigació siguin realitzades pels nostres equips.